Vysnívaný výlet campervanom do Dolomitov

Praktické tipy na vysnívaný výlet campervanom do Dolomitov

Dolomity sú medzi našimi hosťami jednou z najobľúbenejších destinácií. A veru chápeme prečo. Táto nádherná časť severného Talianska ponúka všetko – od dramatických horských štítov cez krištáľovo čisté jazerá až po malebné dedinky. Pre tých, ktorí radi cestujú slobodne, trávia čas vonku a oči sa im rozžiaria pri výhľadoch ako z pohľadníc sú Dolomity s campervanom ideálna voľba ;).
V tomto blogu sa s vami podelíme o osemdenný itinerár, ktorý vytvorili aj prešli naši hostia, dvojica Oliver a Katka v campervane Gurumobil. Prespávali mimo kempov a navštívili top miesta v Dolomitoch.

Nájdete tu užitočné tipy bez omáčok, ktoré vám plánovanie výletu v campervane počas letnej sezóny a orientáciu v Dolomitoch výrazne uľahčia.

Deň 1: Cesta z Bratislavy k Wörthersee

Naša dobrodružná cesta začína presunom z Bratislavy k Wörthersee v Rakúsku. Po niekoľkých hodinách cesty sme dorazili do Klagenfurtu am Wörthersee, kde sme sa rozhodli prenocovať. Vďaka aplikácii park4night sme našli ideálne miesto na bezplatné parkovanie. Pred odchodom sme ešte natankovali do plna, pretože v Klagenfurte boli ceny paliva priaznivejšie v porovnaní s tými, ktoré nás čakali neskôr.

GPS lokácia parkovania v Klagenfurt am Wörthersee

Parkovisko Klagenfurt am Wörthersee

Deň 2: Prvé dojmy z Dolomitov

Druhý deň začíname presunom do Talianska, konkrétne k jazeru Lago di Dobbiaco, kde sme zaparkovali na platenom parkovisku. Odtiaľ sme pokračovali k Lago di Landro. Pri oboch jazerách sme si užili výhľady na kryštáľovo čisté jazerá, nad ktorými sa týčili majestátne hory.

Našou ďalšou zastávkou bolo Rifugio Auronzo. Odporúčame naplánovať si príchod buď skoro ráno alebo neskôr poobede, poplatok za parkovanie sa totiž platí už dole na príjazdovej ceste a keď je hore parkovisko plné, môžu tu byť dlhé kolóny čakajúce na vstup. My sme prišli okolo 17tej a už sme sa na parkovisko dostali bez zdržaní. Parkovisko je spoplatnené 12h/ 45€.

Rifugio Auronzo je horská chata, na ktorej sa dá najesť, prípadne aj prespať alebo využiť sociálne zariadenia, no len počas otváracích hodín 8:00-17:00. Z parkoviska sme sme sa vydali na krátku túru (cca 40 minút) na Cadini di Misurina, odkiaľ sme mali nádherný výhľad na hory a západ slnka. Na tomto parkovisku sme aj prenocovali.

Lago di Landro Dolomity
Lago di Landro
Lago di Dobbiaco
Výhľad Cadini di Misurina

Deň 3: Tre Cime di Lavaredo a Monte Cristallo

Ráno sme začali skorým výstupom okolo slávnych vrcholov Tre Cime di Lavaredo. Túra bola jednoduchá a trvala približne štyri hodiny, výhľady boli naozaj krásne.

Po návrate z túry sme sa presunuli do Campingu Alla Baita (15minút cesty autom), kde sme si dopriali teplú sprchu a doplnili zásoby vody.

Takúto krátku návštevu vám v Dolomitoch nepovolí každý kemping. V Alla Baita sme mali to šťastie :). Stálo nás to: sprcha 7€ + doplnenie vody 4€ . Odtiaľ sme pokračovali na parkovisko pod Monte Cristallo pri lanovke Rio Gere. Toto miesto ponúka veľké bezplatné parkovisko, kde sme strávili ďalšiu noc.

GPS lokácia parkovania pod Monte Cristallo

Tre Cime di Lavaredo Dolomity
Tre Cime di Lavaredo

Deň 4: Výstup na Lago di Sorapis a Passo Giau

Štvrtý deň nás čakala túra na Lago di Sorapis, vydali sme sa na ňu veľmi skoro ráno (s východom slnka), aby sme sa vyhli davom. Lago di Sorapis je známe svojou azúrovou vodou a nádhernou okolitou prírodou. Trasa 215 vedúca k jazeru trvala približne dve hodiny a bola mierne náročná. Na vrchole sa nachádza chata, kde si môžete pred zostupom dole trochu oddýchnuť.

Po návrate sme si vychutnali obed v reštaurácii Baita Son Zuogo a pokračovali serpentínami na Passo Giau, kde sme zaparkovali pri ceste pod horou Ra Gusela. Tento parking bol plný ďalších camperov a karavanov, no výhľady z neho boli napriek kempovaciemu davu idylické. V tesnej blízkosti parkingu sa nachádza Berghotel Passo Giau s reštauráciou.

GPS lokácia parkovania na Passo Giau

Lago di Sorapis Dolomity
Lago di Sorapis
Passo Giau Dolomity - vyhlad z campervanu
Passo Giau Dolomity vyhlad z campervanu na pasuce sa kravy
Výhľady na Passo Giau

Deň 5: Cinque Torri a Seceda

Ráno sme mali na pláne prechádzku v oblasti Cinque Torri, vzhľadom na popularitu tejto destinácie sme vyrazili opäť veľmi skoro.

Po rannej prechádzke nasledoval dlhý presun serpentínami do St. Cristina k lanovke na horu Seceda – Cabinovia Col Raiser. Parkovanie tu stálo 1,50€/h. Cesta hore kabínkou bola spoplatnená 20€/osoba, po kabínke nasledovala sedačková lanovka na Secedu za 15€/osoba. Zostup dole trval pešo asi 2 hodiny a bol nenáročný. Seceda je ďalšia populárna lokalita, preto odporúčame ísť skoro ráno s východom slnka, alebo na záverečnú, so západom slnka. V týchto časoch sú hory aj tak najkrajšie :).

Po tomto náročnom dni sme sa presunuli na parkovisko v Castelrotto, ktoré sa nachádza hneď pri kúpalisku Piscine Telfen. Tu sme si dopriali zaslúžené osvieženie – bolo otvorené do 20:00, vstup stál 8€. Nocovali sme tu bezplatne.

GPS lokácia parkovania v Castelrotto

Seceda Dolomity
Seceda

Deň 6: Alpe di Siusi a Zanser Alm

Vstávame tak, aby sme o 8:00 boli na lanovke na Alpe di Siusi. Presúvame sa sem campervanom a parkovisko pod lanovkou je zdarma. Cesta lanovkou nás stojí tam aj späť 26,50€/osoba. Po vystúpení z lanovky sme sa prešli z hornej stanice na chatu Tschötsch a naspäť. Následne sme sa vybrali aj na okruh K (Piz Runde). Výhľady, ako v Dolomitoch býva zvykom, boli dychberúce.

Po túre sme sa presunuli späť na kúpalisko Piscine Telfen. V popoludňajších hodinách tu bol celkom problém zaparkovať, ale zvládli sme to a za to osvieženie nám to veru stálo.

Po sprche, ako znovu narodení, sme pokračovali k parkovisku Zanser Alm, ktoré slúži ako štartovací bod mnohých turistických trás. Parkovisko je dobre vybavené a je spoplatnené 16€/deň/campervan.

GPS lokácia parkovania Zanser Alm

Alpe di Siusi

Deň 7: Riopratino, Kronplatz a Lago di Braies

Siedmy deň sme strávili v oblasti Riopratino, kde sme sa dostali cez diaľnicu a lanovkou vyšli na Kronplatz.

Cesta do oblasti Riopratino trvala cca 1:10 hod a diaľničný úsek bol spoplatnený sumou 0,70€. Výlet lanovkou tam a späť na Kronplatz nás vyšiel 34€/os.

Nachádza sa tu aj múzeum horskej fotografie Lumen a Messnerovo múzea horolezectva. Kombinovaný lístok nás vyšiel 22€/os.

Po tomto menšom kultúrno-prírodnom zážitku sme sa presunuli k jazeru Lago di Braies, kde sme po 16:00 našli parkovanie na P4 za 35€/deň. Cesta k Lago di Braies je od 8:00 do 16:00 otvorená len pre tých, ktorí majú vopred zakúpené parkovacie miesto pri jazere (P1-P4). Parkovací lístok je dostupný online. Na prenocovanie púšťajú len na parking P4 a len po 16:00.

Tento deň sme zakončili prechádzkou pri západe slnka a nocľahom pri jazere.

Messnerovo múzeum
Lago di Braies

Deň 8: Hallstatt a cesta domov

Posledný deň sme začali východom slnka pri Lago di Braies. Užili sme si príjemnú rannú prechádzku a raňajky s lúčmi slnka v tvári.

Po raňajkách, či sa nám to páčilo alebo nie, bol čas vydať sa na cestu domov. Vyrazili sme teda smer Rakúsko, Hallstatt. Navigácia nás zobrala diaľničným úsekom, ktorý bol spoplatnený nad rámec klasickej rakúskej diaľničnej známky, sumou 13,50€.

Pristáli sme na parkovisku pri Gosaumühle – Hallstatt. Parkovisko bolo zdarma a dobre vybavené, teda vyzeralo super na prenocovanie. Do noci bolo ešte času dosť, tak sme sa presunuli do mesta a zaparkovali sme na parkovisku v tuneli, na ktoré sme narazili po ceste (90min parkovania zdarma, po 19:00 neobmedzene). Poprechádzali sme sa po meste a keď nám už stačilo, presunuli sme sa naspäť na Gosaumühle. Strávili sme tu poslednú noc pred návratom do Bratislavy.

GPS lokácia parkovania pri Gosaumühle – Hallstatt

Parking Hallstatt
Parking pri Gosaumühle

Cesta po Dolomitoch s campervanom bola nezabudnuteľným zážitkom, plným nádherných výhľadov, dobrodružných túr a krásnych miest. Campervan tomu celému dodá extra pocit slobody, flexibilitu a vysoký level pohodlia. Tešíme sa už teraz na ďalší výlet 🙂

Za purecampers ďakujeme našim milým hosťom za tento naozaj praktický itinerár 🙂 Veľmi nás teší vidieť našich hostí ako sa vracajú z výletov vysmiati a nabití energiou. Dolomity lákajú aj nás a už sa tešíme na moment, keď sadneme do jedného z našich campervanov a vyrazíme smer Taliansko🚌🏞️.

PS: Ceny, pravidlá či otváracie hodiny na miestach spomenutých v tomto blogu sa môžu zmeniť. Buďte teda pripravení improvizovať. Odporúčame si parkovacie miesta pozrieť v aplikácií park4night a prečítať si k nim najnovšie recenzie. Krásny výlet prajeme! 🙂